Followers

October 13, 2010

6 things i hate about myself

  • Ketawa besar macam kelakar sangat
Okay.. this is the most part yang saya benci. saya cuba untuk gelak ketawa sikit *tersengih mungkin*. tapi tak boleh. sumpah. people around saya yang gila ni make me turn into crazy jugak. Lea and wa selalu buat lawak bila ubat yang dimakan mereka tak memberi kesan. tu belum lagi bila join begum, rose, cuda, yot, odah (my besties ever). mereka lagi gila dari yang anda jangkakan sila jangan terpedaya dengan muka cun nerd solehah mereka itu. oh tidak dilupa juga classmate and coursemate saya yang sengal maz, zaza, aliaa, g-ah, dayah, kc, ila and others *sory jika nama anda tidak disebut*. but believe me. sebut nama anda saja dah buat saya rasa nak tergelak. ha ha ha ha! ! !(cover sikit mulut tu besar sangat)

  •  Hot temper

Saya suspect perangai saya ni diwarisi turun temurun dari abah la. tapi saya rasa abah agak cool sikit berbanding saya. yup memang buruk pun. saya sangat senang melenting for the smallest matter. marah tak tentu pasal lepas tu nak lepas kat orang macam lah orang tu tau sebab kau nak marah.*bodoh*. cuba untuk jadi sabar and tahan marah. and i have to admit that sometimes i can be a very ego person. jujur. tak nak mengalah bila berdebat about something. tak percaya tanya lea. she knows me in 5 years. in and out :)

  • Mulut laser cakap lepas tak ada insurans
Ini pun things that i am hated so much. mana yang kenal saya already know bout my beautiful mouth ni. memang pun mulut saya laser TAPI in certain situation bila ada orang cari pasal dengan saya kutuk saya dari belakang cakap buruk-buruk about saya. then that time memang saya saya akan balas lima kali ganda padan muka kau. and bila terrrr mencarut cakap kotor tu saya mintak maaf la eh. sangat geram dengan orang bodoh yang sombong lepas tu nak kutuk aku macam kau bagus sangat. and kadang-kadang tak suka jugak mulut saya yang non stop bercakap ni. cuba untuk diam and bercakap tentang yang perlu tapi serius. rasa sangat hipokrit and peeps around will ask me "eh ziema. apesal diam je hari ni??"

  • Bad facial expression
Saya pernah tanya member. masa first time jumpa saya apa expectation tentang diri saya. kau SOMBONG! yeke? oh tidak. saya tidak sombong. sangat friendly kadang kadang terlebih sudah keramahan itu. but riak wajah kesayangan saya ni memang naturally become like that. muka saya sangat senang nak berkerut macam lah kau ada masalah besar sangat. and bila jadi macam tu orang akan tegur, "ala serius nya dia". oh maaf and bila saya senyum, "jangan la senyum macam tu.tergoda aku tau". huh tak faham aku!

  • Easy to cry
Ha ni lagi satu part yang sangat dibenci oleh saya. orang jawa cakap gembeng. sensitif lepas tu tiba tiba keluar air mata. belum lagi kalau dengar lagu jiwang teringat kenangan lama. bila orang ceramah bagi nasihat nak support saya pun bergenang jugak air mata ni. damn! pernah saya dalam kereta and that time hujan. lepas tu nampak ada apek dah tua bawak motor meredah hujan lebat. then saya terharu touching terus menangis. entah apa-apa la. even lagu BIG girls dont cry dipasang konon untuk bagi semangat tetapi masih tidak dapat stop air mata ni. saya sangat mudah terasa and please please jangan buat saya menangis. dah penat nangis ni weh.

  • Suka tangguh kerja
Saya tak tahu apa yang saya rajin and terus buat on time. study tangguh. solat tangguh. mandi tangguh *oops kantoi kadang kadang mandi sehari sekali kalau cuti lepak kat rumah tak keluarkan peluh tak busuk okay*. basuh baju tangguh omaigosh baru perasan dah dua minggu tak basuh baju! buruk benar perangai saya ini. cuba juga untuk manjadi rajin tapi sekejap je lepas tu balik semula ke perangai asal yang suka tangguh tangguh tangguh tangguh. ha baru perasan ada kerja yang saya tak tangguh. MAKAN! err memang tak boleh tangguh la ni. he he he


  • Eh eh kata enam je. ni dah tujuh nampak sangat banyak gila perangai buruk kau kan?

Wow. rasa release lak bila sudah unveil keburukan saya ni.

Yes. biar orang tahu keburukan kita and tunjuk je perangai buruk kamu itu.

Tak payah hipokrit macam lah kau perfect sangat konon luar dalam segalanya cantik sempurna indah di mata.

Saya cuba untuk berubah ke arah kebaikan tapi sedang cuba juga untuk tidak menipu diri sendiri and orang sekeliling.

I love myself like what i am now. Biar lah orang nak kutuk saya cakap bukan-bukan.

Saya terima saja dengan hati terbuka.

Yang penting saya gembira tak kacau and menyusahkan hidup kamu.

:)

love, ZIEMA

2 comments:

  1. hahaha. gelak besar memang habis hilang cun dohh ko. cancel da mak aji mane2 nak buat menantu. hahaha!

    *eh gelak : hihi. ;p

    ReplyDelete
  2. ha ha ha ha *gelak lagi
    xpe weh. mak aji xnk wt aku jd manantu.
    tp mak datin tgh usha aku.
    wuhoooooo!!!!!!

    ReplyDelete

Komen lah sukahati kau nak komen.