Followers

October 1, 2010

Nasib Lah

Situasi 1:
Saya sayang dia sangat..dia baik.perfect.hensem cute.family saya suka dia..tapi kenapa dia tak faham saya?apa saya buat semua tak kena.semua salah saya.saya dah banyak kali sabar dengan dia.banyak mengalah demi cinta kami (ewah). bila gaduh je baik balik sebab saya tak sampai hati tengok dia.saya terpaksa end sebab tak bahagia.

Situasi 2:
Kami love each other.dia tak hensem.kira macam tak padan la dengan saya yang sangat cun ni.tapi tak kisah la.rupa paras bukan ukuran..yang penting hati mahu baik.saya dan si dia sangat bahagia..ignored mulut puaka yang mengatakan kami tak sepadan..until one day.dia curang.depan mata saya.damn!

Situasi 3:
Saya dan dia kenal masa study.saya dan dia sangat bahagia.jarang la gaduh ni.dah kerja pun kami still bersama.tapi dia orang bandar.saya orang kampung.family dia tak suka orang kampung..katanya ortodoks.tak urban.tak moden.kami terpaksa berpisah.

Situasi 4:
Si dia dan saya sangat cinta.tapi kami kapel lama sangat.dah tahu perangai dia luar dan dalam.after all.kami decided to end our relationship.dah boring.

Situasi 5:
Kami tak bercinta.tak pernah confess pun.tapi saya sayang dia sangat.tak tahu la pulak apa perasaan dia pada saya.jumpa dia je hati saya berbunga-bunga hijau daun pokok semua lah.tapi saya selalu kecil hati dengan perangai dia.saya macam nak bagitahu saya sayang dia.tapi saya malu.one day nampak dia pegang tangan seorang perempuan.hati saya hancur.

Apa point saya letak situasi-situasi ni? adakah ni lirik lagu bunkface yang baru?ehehe

Just wanna show you. Saya tahu.anda semua tahu.
Cinta itu sangat sedap (bukan sedap benda tu eh.sila berfikiran suci).sangat sakit kadangkala.
Tapi normal la kan kalau cinta kasih sayang tu putus di tengah jalan (macam puitis je aku ni)

Memang sakit.serius.tapi jangan kerana situasi-situasi ni korang semua macam give up.
Salahkan diri.dia.family.orang lain.jiran.sedara eh eh boleh ke macam tu???

Wake up!!!!!!!!!!! and be strong..

Life must go on. ramai lagi yang lagi teruk dari anda.
Nasib anda lagi better dari somebody yang mungkin dah ada hubungan sah (dah kahwin la) tapi kena tinggal gantung tak bertali.tak bagi nafkah zahir batin.kena belasah pukul bunuh segala macam bentuk jenayah.

Anda sangat beruntung.

Percayalah..

p/s: suka dengar lagu BIG girl's don't cry.. saya sudah jadi big girl already la..
      tak nak dah nangis ni.tak comel.

love. ZIEMA

2 comments:

  1. betul la. aku pon rasa ko da besar. compare to few months ago, i think this is a new superwoman. :)

    ReplyDelete
  2. ahahahaha...
    thanks babe..
    kau pon sama..
    no need to waste your time for such unworthy thing..
    kau dah BESAR!!!

    ReplyDelete

Komen lah sukahati kau nak komen.