Followers

March 25, 2011

Selamat Hari Polis Di Raja Malaysia (PDRM) yang ke-204

:)
Hari ni Hari Polis ke 204. Macam mana aku tahu? owh abah aku kena kawad yang dah berapa hari tah training tu.. uih lama tu 204!! 

Aku tahu kalau cakap pasal polis ni ada je yang tak kena.. yang polis trafik tahan orang tak pasal pasal minta duit satu hal.. yang kerja kat balai ambil report orang tapi macam tak buat kerja pun satu hal.. ambil rasuah lagi lah common.. like POLIS=RASUAH.. kan kan?

Well aku cakap ni sebab selalu tu yang orang pernah cerita.. and the truth is, selalu yang buat macam tu anggota biasa yang muda kau tahu?? yang takat kerja kau kena saman orang, buat road block semua.. yelah officer veteran semua pakai duk ofis je.. adakah dengan berkata sebegini akan membuatkan aku disaman Ketua Polis Negara???

Tapi bukan lah semua polis macam ni.. tanpa Pasukan Gerakan Am yang jaga sempadan negara dan segala hutan hutan mesti negara kita senang diceroboh. tanpa Polis Marin maka ramai lah segala Indon dan pendatang tanpa izin ni sesuka hati dorang je berenang berenang naik tongkang masuk sini. tanpa Unit Peronda banyak lah kes samun rompak semua kat rumah kau jiran kau tu. tanpa Narkotik maka banyak lah sindiket dadah ni.

But again aku cakap tak semua yang teruk. and aku bukan cakap ni sebab aku anak polis.. biasalah sebab nila setitik rosak susu sebelanga wah hebat juga aku ni ingat lagi pepatah Melayu. ke peribahasa ni?

Macam kat dalam entry aku yang dulu ni..
Ada aku kisah??? non ado!!




abang polis yang kat atas sekali tu macam yang berlakon Gerak gerak gerak khas lah..



love, ZIEMA



2 comments:

Komen lah sukahati kau nak komen.