Followers

May 6, 2011

Mulut dan Muka Perempuan Ni

:)

Rileks. aku bukan nak bagi tips penjagaan wajah ataupun mulut mahupun rahsia tubuh badan kalau muka kau bulat ke bujur ke mulut kau tebal ke nipis ke
I just want to clear everything especially to those who are really dont know who I am

Baru baru ni ada la hamba Allah ni PM kat inbox sambil menegur mulut aku yang dilihat semakin berani berkata kata lepas tu katanya aku ni semakin daring bila beraksi depan kamera lepas tu cakap muka aku ni garang malahan sombong.

Well thanks a lot ye. aku terima je orang nak komen komen pasal aku. bukan senang apa. tu tandanya kau ambil kisah pasal aku hehe

OK first things first

Mulut aku

Aku ni entah la ikut siapa mak aku kot? kalau bercakap mulut aku memang tak berhenti kau tanya satu aku jawab sepuluh. tapi masuk pidato tak pernah apatah lagi debat ala parlimen. tapi mulut aku ni memang ringan yang kadang kadang terlaser juga. mana yang baru kenal aku memang akan cakap "mulut perempuan ni memang kena cover dengan insurans". 

Kalau baru kenal jangan kau pelik kalau aku bahasakan AKU KAU dalam sesi perbualan instead of SAYA AWAK. sebab aku rasa selesa cakap macam tu. ala kau communicate dengan Allah pun pakai AKU KAU kan?

Tapi setakat ni aku tak tahu lah kalau ada yang rasa nak bagi penampar sedas kat aku ke kan? well mungkin sebab the origin of state kot. selalu orang belah selatan ni especially Melaka and Johor memang kasar sikit kalau bercakap. tapi aku rasa kalau aku orang Perlis pun memang mulut aku laser.

Tapi aku admit

Dulu mulut aku tak macam ni sangat. serius. tapi aku ni jenis tak suka orang pijak kepala aku. depan baik belakang mulut macam longkang. eh senah ada tau orang macam ni kau jangan nak buat buat terkejut ye sebab aku pernah kena! so semenjak hari tu aku jadi si laser yang akan serang mangsanya kalau cari pasal dengan aku ye. ok habis


Muka aku


Tengok muka aku ni

Tengok

Tengok

Tengok


senyum dengan ikhlas tuuuuuu


Pun ada yang cakap muka aku garang

Well ni memang aku. kalau kau tak nak orang cop kau gatal merenyam maka jangan kau senyum tak tentu pasal lagi lagi kat lelaki. 
Tapi memang aku rasa muka aku memang akan nampak sombong bila tengah serius ececeh entah bila masa aku serius entah.

Dulu masa aku baru masuk hostel aku pernah tanya member aku

'Eh masa baru kenal aku kau rasa aku ni macam mana ek?'

'Kau sombong lepas tu macam berlagak'


Owh simple tapi cukup sadis =.='

Terima kasih kawan

Pada aku jadi je diri sendiri selagi kau tak langgar segala norma norma kejadian Tuhan mahupun agama. kalau orang nak judge kau tu hak dorang lah asalkan kau bahagia.

But knowing me first then you may know me better

Lepas tu mesti kau akan cakap

'Perempuan ni sikit sikit nak ketawa besar tak ikut sunnah Nabi betul yang senyum sekadar saja'

Iye aku lah perempuan itu


Thanks sebab baca ^__^

love, ZIEMA



6 comments:

  1. lawa ni..gaya macam anak ayam mintak dedak..huhu

    ReplyDelete
  2. err anak ayam?? tak pe la anak ayam pun.. comel haha :)

    ReplyDelete
  3. jgn risau, berlagak2 kau, blom tahap berlagak cam aku kan.. sampai tak tegur pun ex-classmate skolah rendah time berada di sekolah menengah ;P

    ReplyDelete
  4. alah..normal lah gurlz camtu..bia lah orang nak ckp ape,kite kene jadik idri sendir..::)

    ReplyDelete
  5. biar la apa pun org nk kta kt awk cik zimah..yg pnting awk tau diri awk cm ne.may be org yg mcm tu rasa tcabar kot mulut n muka awk ag HEBAT dari die....
    hik3...
    :)
    happy blogging....

    ReplyDelete
  6. yunk. aku pon selalu kene. org cakap aku muke blagak. gaya aku pon blagak. cara aku cakap pon blagak..
    perghh.....aku rasa, kite leh wat kelab stuck-up ladies.

    ReplyDelete

Komen lah sukahati kau nak komen.