Followers

June 26, 2011

Orang Tua di Hujung Usia #Part 2

:)

Ingat tak entry hari tu yang pasal orang tua? ok nak sambung balik

Jumaat lepas aku tengok Imam Muda lalu sayu hati aku. sakit dada aku tahan sebak. nak menangis kang kena hanjing dengan adik adik aku maka tahanlah air mata aku itu melihat betapa hensemnya Imam Muda eh salah betapa caringnya Imam Muda dengan mereka itu.

Like I said before. both my grandfathers were died long time ago yet Im always wishing if they are here right now. yes now!

Nak dengar atuk bercerita zaman kegemilangan beliau tembak tembak komunis di kala muda. nak mandi sungai sama sama. nak tolong atuk petik buah kopi untuk dijual kepada apek. nak hulur kepala bagi atuk hembus asap lepas tu feeling feeling kepala kau terbakar sebab kepala kau ada asap. oh Tuhan.. sedihnya :'(

But everything was gone and the memory remained me how lucky for those who are still have their own grandfather.

Tapi kenapa kau buang macam tu bodoh lah kau ni!

Aku buka balik album masa aku pergi rumah orang tua kat Melaka.


kak lea panggil dia atuk Sudirman tapi sampai sekarang aku tak tahu bahagian mana yang Sudirman tu.
errr tapi atuk ni hensem hehe :)


ni kak lea yang suruh aku buat peace ni. tapi atuk tu kewwwll gilewww la! hidup atuk!


nenek ni lah yang aku cakap hari tu. pssst. shes never been married yet tau.
nenek duk dengan saya la eh. nak nenek!! waaaaaa :'(



'Haish haish jangan nangis lah', kataku sambil memujuk diri sendiri..


"Nobody can do for little children what grandparents do. Grandparents sort of sprinkle stardust over the lives of little children." -Alex Haley-


R.I.P.. Al Fatihah ....
#Abdullah bin Ali Mohammed
#Hj Mahat bin Manap


thanks sebab baca :)

love, ZIEMA



No comments:

Post a Comment

Komen lah sukahati kau nak komen.