Followers

October 31, 2011

Transformasi Berhijab

Pagi ni pagi Isnin.

Tengah duduk duduk nampak seorang kakak ni. Sekali pandang aku tak perasan. Dua kali pandang, laaaa ni kakak yang tak pakai tudung rambut karat tak cantik tu lah!

Tapi hari ini beliau berhijab. Alhamdulillah cantik je aku tengok.
Dari dulu lagi aku macam nak tegur rambut dia tak cantik. Sumpah kejung. Lepas tu karat. Tapi memikirkan kemungkinan dipulaukan oleh beliau lantaran aku baru bekerja di sini maka aku diamkan sahaja perkara itu.

Dari kecil lagi aku rasa berhijab ni is a MUST.
Kau kena pakai once kau dah baligh. Ala yang kalau datang bulan tu kan memang confirm kena berhijab dan juga menutup aurat. Itu yang mak aku ajar juga ustazah masa sekolah dulu dulu.

Pendapat aku tak ada istilah berhijrah hijrah ni.
Sebab perempuan Islam dituntut pakai. Maknanya benda ni natural. Bukan kau rasa tak nak pakai ke nak pakai ke suka hati kau. Lepas tu buat statement,


Saya sudah berhijrah. Yeay!

Ok it is good kalau kau baru nak sedar yang berhijab ni dituntut dalam Islam. Once kau tak pakai bukan takat kau sahaja yang tanggung dosa tapi abah kau. Kalau dah kahwin suami tercinta.

Yang paling sajak kalau keep on cakap,


Sebenarnya saya sudah lama menyimpan hasrat untuk berubah. Mungkin ini hidayah dari Dia.


Once again bagus. Bagus sangat kalau dah sedar yang berhijab dan menutup aurat itu WAJIB.
Pakai dapat pahala. Tak pakai berdosa. Itu basic dalam Islam.

Tapi kalau asyik nak canang cerita kau tiap tiap hari keikhlasan kau berhijab tu dah tak best.
Macam nak tunjuk yang kau menyesal sangat sangat dan bagi orang impress gila babas kat kau sambil puji puji melambung.

Ini entry untuk artis sebenarnya.
Muak dengan statement itu. Balik balik cerita kau.
Tau lah begitu banyak style tudung seperti Wardina, Bienda dan yang terbaru Hajimah Hana Tajima.

Cuba kalau sampai sekarang ni style tudung bawal. Nak?




Saja letak gambar nak bagitahu aku dan kawan kawan pergi IKEA nak makan meatball.



Tapi tak makan meatball lalu memilih makan salmon. Heaven!



Tapi kawan kawan aku memakan meatball ini.



thanks sebab baca :)

LOVE, ZIEMA




2 comments:

  1. : kakak memang comel ! :) btw , ad y cakap tudung itu trend & org ta rasa statement itu cool at all . kan ? :)

    ReplyDelete
  2. sgt tak cool! ada ke patut ckp itu trend. itu tuntutan lah :)kan kan kan?

    ReplyDelete

Komen lah sukahati kau nak komen.