Followers

May 27, 2013

Kenduri Kahwin

Ok blame on me sebab dah lama tak update blog HAHA. Malas sebenarnya nak menaip. Asal aku nak menaip kat office je, member sebelah jeling jeling nak baca. Malu tau. Aku kan pemalu kahkah.

Dah umur umur macam ni, alhamdulillah, ramai kawan dan saudara mara aku yang mengakhiri zaman bujang.

Seronok tau, tengok kawan kawan bahagia. Lagi lagi kawan kawan yang kau pernah tengok payahnya dia nak jumpa lelaki yang betul betul bernama lelaki ikhlas sayang dia. Terharu tau sobss.

Lepas itu tengok pula sepupu yang main sama sama masa kecil, gaduh segala macam benda, rasa macam cepatnya masa berlalu tak boleh lah nak cubit cubit, pukul pukul sikit takut nanti ehem..bini menjeling manja garang terhadap aku.

Belakangan ni memang sibuk dengan kenduri kahwin. Lagi lagi kenduri kahwin saudara mara, aku rasa memang kena pergi sebab mengenangkan yang mereka bersusah payah tolong masa kenduri kita, jadi rasa macam tak adil kalau tak datang.

Tapi itulah, kalau bertembung dengan kenduri kahwin kawan, yang datang masa kau kahwin, betul ni aku cakap. Memang bersalah gila. Lagi lagi kalau dapat kawan yang jenis mengungkit,
'Masa dia kahwin aku datang, tapi bila tiba hari aku...'

Paling palat bila bertembung dia tarik tarik muka pffftttttt.

Entahlah nak cakap.

Macam jenis aku, pasal kenduri kahwin ni benda simple.

Kalau aku dapat kad, aku akan cakap, aku akan datang, kalau tak ada urusan lain. Melainkan kalau betul betul tak boleh datang, yang mana bertembung dengan kenduri saudara, aku akan cakap awal awal tak boleh.

Macam aku kahwin hari tu, ada lah beberapa orang kawan yang tak dapat datang, siap minta maaf bagai. Aku okay je sebenarnya.

Aku dah jemput, nak datang ke tak nak datang ke, itu terpulang. Yang penting aku dah jemput. Jangan risau, tak adanya aku akan mengungkit mahupun marah marah lantaran ketidakhadiran kau di majlis aku. Tambahan pula, aku memang tak akan perasan kelibat sesiapa pun sebab sibuk tengok muka suami aku. Eh bukan, sibuk melayan para tetamu yang ramai hewhew.

Melainkan bila dah selesai kenduri, aku pun dah selamat tidur dengan suami aku, pula tu dah berbulan jadi seorang isteri, ada yang tiba tiba,

'Eh dah kahwin ke? Sampai hati tak jemput. Tak bagi kad pun.' -_-"

Masa tu aku tak ingat apa yang aku carutkan dalam hati aku.


Mei dua puluh lima 2013.
Selamat pengantin baru abang ipar!



Ehem ehem.. selamat pengantin lama!
Rasa nak peluk akan tetapi bila memikirkan berada di dalam masjid, maka kami terus bersopan dan bersantun.




Oh ya, selamat suami sudah habis kursus fuhh. Merana okay jiwa aku masa dia berkursus tu, tapi biasalah aku kan macho takkan nak cerita kat orang jiwa raga aku terseksa.

Sekarang ni suami dah berjaya sewa rumah kat sana.

Ya Allah, permudahkanlah urusan dan rezeki kami suami isteri.








2 comments:

  1. baru ni wani attend 5 wedding dlm 1 hari..hahahaha..makan ade la 15minit..kihkihkih..tapi yang penting..kite raikan pengantin..aka..kawan kite jgk! ;)

    ReplyDelete
  2. wahhh bhgia senyum smpi ke telinga r kak jimah kte...

    ReplyDelete

Komen lah sukahati kau nak komen.